Garantie

De garantie geldt gedurende twee jaar vanaf de aankoopdatum en is onderworpen aan de wettelijke bepalingen.

De garantieperiode bedraagt ​​2 jaar vanaf de aankoopdatum. De garantie wordt verstrekt in de vorm van een vervangingsgarantie.

Tijdens de garantieperiode worden apparaten die defect zijn door materiaal- of productiefouten naar eigen goeddunken vervangen. Klanten hoeven het defecte artikel niet te retourneren. Door gebruik te maken van de garantie wordt de garantieperiode niet verlengd en wordt er geen nieuwe garantie geactiveerd.

Garantie claims

Houd de volgende documenten bij de hand, aangezien deze de basis vormen voor uw aanspraken op garantie:

  • Factuur (aankoopbewijs, begin garantieperiode)

Neem contact op met onze klantenservice om de garantie aan te vragen op info@rheidon.be . Wij kunnen om foto's of een video van het defecte product vragen om de verwerking van uw verzoek te versnellen.

  • Wij kunnen u om een ​​foto of video van het defecte artikel vragen, zodat wij uw claim beter kunnen verwerken.
  • Als het apparaat onder de garantie valt, ontvangt u binnen een redelijke termijn een vervangend apparaat. Wij dekken de verzendkosten van het vervangende apparaat.

Uitsluitingen van de garantie

Garantieclaims zijn ongeldig indien:

  • Er zijn tekenen van onjuiste of ongepaste behandeling, bediening of transport.
  • Het product is niet gebruikt volgens de gebruiksaanwijzing.
  • Er zijn accessoires of vervangende onderdelen gebruikt die niet door de fabrikant zijn aanbevolen of meegeleverd.
  • Het apparaat was tijdens het opladen losgekoppeld van het stopcontact.
  • Corrosie ontstaat op de stekkercontacten door aanhoudende vochtigheid en/of luchtvochtigheid.
  • Er is water of een andere vloeistof in het apparaat terechtgekomen via onbeschermde of losgekoppelde aansluitingen.
  • Extreme omstandigheden (vochtigheid, hitte, stroompieken, overstromingen, blikseminslag, brand, overmacht, etc.) die afwijken van de specificaties zoals vermeld in de gebruiksaanwijzing of op onze website, hebben invloed gehad op het apparaat.
  • Er werden extreme of opzettelijke krachten op het apparaat uitgeoefend die buiten de normale gebruiksomstandigheden vielen.
  • U hebt geprobeerd het apparaat zelf te repareren of het apparaat is gemanipuleerd door iemand anders dan de fabrikant.
  • De behuizing, stekkers of kabels zijn geopend of gemanipuleerd.
  • De garantieperiode is verlopen.

De garantie dekt niet:

  • Normale slijtage of achteruitgang van de behuizing, rubberen onderdelen, kabels, kabelmantels of connectoren.
  • Bescherming tegen elektrische schokken bij verlies van aanraking op Rheidon-apparaten.

* Deze garantie en dit garantiebeleid is een bijgewerkte versie van de informatie in onze gedrukte gebruikershandleiding. De belangrijkste verbetering is dat we nu een gratis omruiling binnen de garantieperiode aanbieden, waardoor reparaties overbodig zijn. Raadpleeg deze bijgewerkte versie voor alle relevante vragen.